فراخوان شماره 20 - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان
1398/03/19
اطلاعیه شماره 1
شرکت توانیر در راستای راهبرد شایسته گزینی در دولت دوازدهم، از افراد واجد شرایط و علاقه‌مند به همکاری در سمت مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان از طریق پورتال وزارت نیرو و انتشار اطلاعیه در خبرگزاری‌ها و وب‌سایت‌ها دعوت به همکاری نمود و در بازه زمانی یک هفته (از 23 تا 30 اردیبهشت 1398)، علاقه‌مندان و کسانی که خود را واجد شرایط احراز این موقعیت ارزیابی کردند، با تکمیل فرم و بیان سوابق تحصیلی، علمی و کاری، ضمن بهره‌گیری مطلوب از این راهکار نوین، آمادگی خود را اظهار داشتند.
با قدرداني صميمانه از همه داوطلباني که در روند انتخاب مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان مشارکت داشته و از این فراخوان استقبال نمودند، اعم از همکاران ارجمند در بخش‌هاي مختلف وزارت نيرو، فعالان در عرصه‌های مختلف صنعت آب و برق و همچنین عزیزان خارج از مجموعه وزارت نیرو، بدین‌وسیله اطلاعات آماري زير در ارتباط با داوطلبان شرکت‌کننده در اين فراخوان به آگاهي می‌رسد:
  • —تعداد فرم‌های تکمیل‌شده بالغ ‌بر 13 نفر است که 11 نفر از شرکت‌کنندگان را آقايان تشکيل می‌دهند.
  • —بيشترين تعداد تکمیل‌کنندگان فرم ازلحاظ سني بين 40 تا 55 سال (62 درصد) است.
  • —از لحاظ مدرک تحصيلي افراد داراي مدرک کارشناسي (15 درصد)، کارشناسي ارشد (77 درصد) و دکتری (8 درصد) می‌باشند.
  • — از نقطه‌ نظر محل خدمت فعلي، 77 درصد از تکمیل‌کنندگان فرم را همکاران وزارت نیرو تشکیل می‌دهند و 23 درصد ديگر را همکاران خارج از مجموعه وزارت نیرو شامل می‌شوند.
به آگاهي می‌رساند بر اساس فرآيند طراحی‌شده، غربالگري اوليه انجام گرفته و درخواست‌های غیرقابل‌قبول (با توجه به شرايط احراز ذکر ‌شده در فراخوان) حذف شده‌اند. هم‌چنین کميته بررسي صلاحيت داوطلبان متشکل از مديران ارشد ذی‌ربط و خبرگان صنعت براي ارزيابي درخواست‌های قابل‌قبول تشکیل‌شده است. بر اين اساس ضمن تشکر مجدد از همه داوطلبان گرامي و آرزوي توفيق روزافزون، اطلاع‌رسانی لازم به افرادی که واجد شرايط اوليه نبوده‌اند از طريق ايميل شخصي ايشان طي روزهاي آتي انجام خواهد شد و گزارش پيشرفت کار در اطلاعیه‌های بعدي از همين طريق به آگاهي خواهد رسيد.
 
===============

فراخوان انتخاب
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان
 
شرکت توانیر در راستاي راهبرد شايسته‌گزيني وزارت نيرو در دولت دوازدهم و ايجاد فرصت‌هاي برابر براي همه افراد واجد شرايط عمومي و تخصصي خدمت‌گزاري، از متخصصين داوطلب واجد شرايط براي همكاري در سمت «مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان» دعوت به اعلام آمادگي مي‌نمايد.
الف) اهم وظایف و مسئولیت‌های مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان
  1. اجراي مصوبات و تصميمات هيئت مديره و مجمع عمومي
  2. تهيه، تنظيم و پيشنهاد خط مشي، برنامه عملياتي، بودجه سالانه و تشكيلات تفصيلي شركت به هيئت مديره
  3. تهيه و تنظيم صورت‌هاي مالي سالانه شركت و ارائه آن به هيئت مديره
  4. تهيه و تنظيم آئين‌نامه‌هاي موردنياز شركت (از جمله آئين‌نامه‌هاي مالي، معاملاتي، اموال و استخدامي) و يا پيشنهاد اصلاح آنها و ارائه آن به هيئت مديره
  5. تعيين روش‌هاي اجرايي در چارچوب مقررات و آئين‌نامه‌ها و ابلاغ به واحدهاي ذيربط
  6. اداره امور فني، مالي و اداري و استخدامي شركت
  7. اجراي آئين‌نامه‌ها و دستورالعمل‌هاي شركت و انجام اقدامات لازم براي حسن اداره امور شركت در حدود قوانين و مقررات مربوطه
  8. اتخاذ تصميم و اقدام نسبت به كليه امور و عمليات شركت به استثناي آنچه از وظايف مجمع عمومي و هيئت مديره است.
  9. ارائه گزارش‌هاي مورد نياز هيئت مديره از وضعيت شركت و تصميمات و اقدامات خود، معاونين و ساير مديران شركت
  10. عزل و نصب كاركنان شركت، تعيين حقوق و دستمزد، پاداش، ترفيع و تنبيه آنها بر اساس مقررات و آئين‌نامه‌هاي مصوب
  11. تهيه گزارش قيمت تمام‌شده برق و انجام پيگيري‌هاي لازم جهت تعيين قيمت برق بر اساس قواعد اقتصادي و درج مابه‌التفاوت قيمت تعيين‌شده و تعرفه‌هاي مصوب در لايحه بودجه و وصول مابه التفاوت قيمت تعيين‌شده و تعرفه‌هاي مصوب (بر اساس تبصره 1 و 5 ماده واحده قانون استقلال شركت‌هاي توزيع نيروي برق در استان‌ها)
  12. تهيه پيش‌نويس تعرفه‌ها و ارائه جهت تصويب به مراجع ذيصلاح
  13. مدیریت چالش‌های مرتبط با صنعت برق و هماهنگی با مقامات سیاسی، امنیتی و محلی استان
  14. اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف و کاهش پیک در راستای سیاست‌های ابلاغی شرکت توانیر
  15. هم‌افزائی مجموعه توان مدیریتی شرکت و استان و تعامل و هماهنگی با کلیه سطوح مدیریتی در اجرای طرح‌های توسعه و احداث، اصلاح و بهینه‌سازی و بهره‌برداری شبکه‌های توزیع نیروی برق با تمرکز بر اولویت‌های ابلاغی
  16. نظارت کامل بر واحدهای زیرمجموعه و آگاهی از حسن اجرای برنامه‌ها، آئین‌نامه‌ها و قوانین و مقررات موضوعه بخش برق
ب) شرایط احراز پست مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان
  1.  برخورداری از صلاحیت‌های عمومی انتصاب بر اساس قوانین، مقررات و ضوابط ذيربط
  2. کارمند دائم یا مدت‌معین شرکت‌های توزيع نيروي برق، کارمند رسمی یا پیمانی دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری، اعضای هیئت علمی در رشته‌های فنی و مهندسی از دانشگاه‌های معتبر و نخبگان شاغل در سطح مديريت مياني و ارشد داراي گواهي از بنياد ملي نخبگان
  3. دارا بودن مدرک تحصیلی حداقل لیسانس در یکی از مقاطع و رشته‌های تحصیلی فنی و مهندسی ترجیحاً مهندسی برق
  4. حداکثر سن 55 سال
  5. دارا بودن حداقل 15 سال سابقه خدمت مرتبط در بخش برق و حداقل 8 سال سابقه مديريت در سطح مديريت میانی و یا ارشد
* كاركنان شاغل در وزارت نيرو و سازمان‌ها و شركت‌هاي تابعه و زيرمجموعه كه داراي شرايط احراز اين سمت باشند در اولويت‌ قرار دارند.
ج) شایستگی‌های عمومی و اختصاصی مورد انتظار
  1. مهارت فنی (دانش و معلومات حرفه‌ای): دانش و تخصص، تجربه و فعالیت‌های حرفه‌ای، آگاهی محیطی و سازمانی
  2. مهارت ادراکی: تفکر تحلیلی و حل مسئله، تفکر و اقدام استراتژیک، خلاقیت و نوآوری، قضاوت و تصمیم‌گیری
  3. مدیریت کارکنان: مربیگری و هدایت (پرورش و توانمندسازی کارکنان)، ایجاد انگیزه و نفوذ بر دیگران، مشارکت‌جویی و تیم‌سازی، تفویض اختیار، حل تعارض و اختلافات
  4. مدیریت سازمان: قاطعیت، برنامه‌ریزی و سازماندهی، نظارت و کنترل و بهبود کیفیت
  5. اصول اخلاقي: اخلاق حرفه‌ای، مسئولیت‌پذیری و روحیه خدمت
  6. شخصیت سازمانی: تحول‌گرایی حرفه‌ای و پیشرفت‌گرایی، خوداثربخشی، ثبات هیجانی و تسلط بر خود،‌ انعطاف‌پذیری
  7. مهارت‌های ارتباطی: ارتباط کلامی و ارائه رسمی، همکاری و کار گروهی، شنود مؤثر و همدلی، ایجاد ائتلاف و حفظ شبکه‌های ارتباطی
  8. مهارت کسب و کار: شم اقتصادی، مذاکره و متقاعدسازی، مشتری‌مداری
د ) مدارک مورد نياز
  1. نامه روکش فرم درخواست شامل متني با حداکثر 800 کلمه که توضيح دهد ويژگي‌ها و توانمندي‌هاي متقاضي چگونه با نيازمندي‌هاي پست مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان متناسب است.
  2. تکمیل فرم درخواست
  3. رزومه مديريتي (حداکثر دو صفحه)
  4. اطلاعات کامل تماس
* سایر مدارک لازم متناسب با اطلاعات فرم تکمیل‌شده در مراحل آتی اخذ خواهد شد.
توجه:
  1. تکميل فرم درخواست و ارسال مدارک صرفاً از طريق سايت امکان‌پذير است.
  2. ارزیابی شایستگی‌های (عمومی- اختصاصی) متقاضیان توسط کميته بررسي صلاحيت‌ها و بر اساس معیارها و امتیازدهی به متقاضیان انجام خواهد گرفت.
  3. حقوق و مزایا براساس ابلاغیه‌های وزارت نیرو و درجه شرکت تعیین و برقرار می‌گردد.
  4. حضور مستمر مدیرعامل در استان و سکونت خانواده وی در محل خدمت الزامی می‌باشد.
  5. ثبت درخواست و طی فرآیند متقاضیان تا حصول نتیجه نهایی هیچگونه تعهدی را برای وزارت نیرو ایجاد نخواهد کرد.